ads

19 September 2015

Tugasan yang jadi tak jadi?

Blog ini jarang terima pelawat. Pelawat yang datang bertandang, Anna tahu, mereka pada asalnya menggunakan enjin carian. Akhirnya bertemu dengan blog Anna dan majoriti sememangnya mencari penulis transkrip seperti Anna.

Emel yang diterima dan panggilan telefon ada juga Anna terima bertanyakan caj servis. Setelah dimaklumkan, tiada lagi khabar berita daripada mereka.

Maaf. Anna tidak mampu untuk mengenakan caj yang terlalu murah. Bagi Anna, apa yang Anna caj sudah cukup di bawah sederhana.

Mata bersengkang, malam sehingga awal pagi bekerja, duduk dalam jangkamasa lama sehingga adakalanya sakit belakang, telinga terngiang-ngiang walau sudah tidak mendengar audio rakaman, tangan menaip setiap huruf dan memastikan tiada ejaan tertinggal atau tersalah taip. Keesokan harinya, ke pejabat atau ke kelas seperti orang yang suku khayal (suku sahaja, tidak sampai separuh). 

Inilah harga yang anda bayar untuk servis Anna. 

Bagi penuntut PhD, Anna sarankan buatlah transkripsi sendiri kerana dengan membuat transkripsi sendiri, bukan sahaja kos anda tidak bertambah, sambil mentranskripsi, anda juga menganalisa temubual untuk tujuan penyelidikan anda sendiri. Masa anda juga dapat dijimatkan!

No comments: