ads

22 January 2016

Tugasan lagi...

Sudah agak lama menolak tugasan dari klien, lantaran tugas-tugas di pejabat (Jabatan Latihan dan Pentadbiran) yang banyak, ditambah dengan tugasan di kelas.

Klien yang sudah biasa masih mencari dan menghubungi sekiranya Anna dapat memberikan khidmat transkripsi kepada mereka.

Kali ini, 6 audio dijanjikan diberikan kepada Anna. Semua audio temubual untuk projek ini diserahkan kepada Anna. Itu cara Pengurus Penyelidikan ini bekerja. 

Faham dengan cara beliau, tarikh akhir ialah 2 hari dari tempoh menerima audio. Audio baru dihantar setelah transkripsi audio sebelumnya selesai dan dihantar. Alhamdulillah. 2 telah siap. Malam ini atau pagi esok, 1 lagi audio akan diterima.

Disebabkan ada hal lain yang perlu diberi tumpuan, audio kedua Anna serahkan kepada seorang kenalan transcriber yang pernah Anna baca hasil kerjanya. Beliaulah satu-satunya transcriber profesional yang Anna senang bekerja dengannya. Beliau menghormati tarikh akhir yang diberi. Tidak pernah lambat. Beliau juga bekas Penyelidik Pemasaran seperti Anna yang faham keperluan industri yang sentiasa mahu hasil tugasan dalam tempoh yang singkat.

Topik kali ini juga agak menarik iaitu tentang gaya kehidupan masyarakat Malaysia yang bekerja sendiri. Seronok mendapat ilmu di samping mendapat pendapatan sampingan dari hasil mentranskripsi. 

No comments: